Photobucket

...My BesTFRieNDs...

...My BesTFRieNDs...
...PErsaHABaTan YaNG seJAti tiDAk mUnGKin aKAn bERLaLu PerGi...

Sunday, July 12, 2009

Meet-G in mY bLoG

Fuhhh.. Pagi yang membosankan.. Selesai pertemuan dengan tuhan, aku duduk memerhatikan sekeliling sambil berfikir, apa yang patut aku lakukan hari ini.. Mahu bersiap ke kuliah, rasanya awal lagi.. Sempat juga aku berangan-angan mahu ponteng kelas.. Ku batalkan hasrat itu memandangkan aku ini bukanlah tergolong dalam golongan pelajar yang bijak.. Sedar diri juga aku.. Hehehe.. Lantas, laptop menjadi sasaran utamaku pada pagi itu.. Online la, apa lagi.. Hurmmm... Sudah agak.. Tidak ramai manusia yang rajin untuk melayari internet pada waktu sebegini.. Aku tinggalkan ym, dan terus membuka Tagged.. Seronok juga Tagged ni.. Walaupun aku adalah pengguna yang baru tapi aku sudah boleh menguasai penggunaan tagged sepenuhnya.. Bangga ni.. Hehehehe..

Tersebutlah kisah, maka adalah satu permainan dalam Tagged tu yang digelar sebagai 'Pets'.. Permainan yang membolehkan pengguna 'membeli' pengguna ini adalah satu keunikan yang membezakan Tagged dengan Friendster, Facebook dan yang lain-lain.. Nama pun pengguna baru, so pada ketika itu, keterujaan aku bermain permainan ini adalah ditahap yang maximum.. Hehehe.. Setiap hari, ada saja orang yang membeli profile aku.. Tidak kurang juga yang membeli profile dibawah jagaanku.. Dan pada pagi itu, Pets ku 'ter'update lagi.. Hehehe..


'++PutErA SalJU++ bought you from Silent K'..
Rupa-rupanya aku yang telah dibeli oleh orang lain.. Sebetulnya aku tidak kenal siapa orang ini.. Tapi rajin pula dia berebut mendapatkan aku, sekaligus menaikkan harga profileku.. Terdetik rasa dihati untuk menegur empunya profile.. Lantas, aku memberanikan diri menjenguk profile jejaka yang menggelarkan dirinya sebagai Putera Salju itu.. Tanda hijau yang berada di sudut sebelah kiri skrin menunjukkan bahawa empunya profile ini sedang online.. 'Awal juga budak ni online..' bisik hatiku sambil bibir menunjukkan reaksi tersenyum..
"Gud moning my owner..." mesej menerusi tagged ku kirim pada si Putera Salju.. Tidak lama selepas itu, teguranku terbalas jua.. "gud monim my pet..." hahaha.. Yess!!! Ada juga teman aku pada pagi itu.. Lalu, kami pun menjalankan satu aktiviti berbalas-balas mesej.. Mesej punya mesej, ku lihat jam pada dinding, sudah hampir jam 9.00 pagi.. Memandangkan kelas ku akan bermula 1 jam sahaja lagi, terpaksalah aku mengundurkan diri.. Sesi perkenalan secara kecil-kecilan itu berakhir dengan pertukaran ym..

Menerusi ym, aku dan si Putera Salju berkenalan dengan lebih lanjut lagi.. Pada awalnya, tidak pula aku terasa untuk terus berhubung rapat dengan anak raja ini (kononnya la).. Namun, setiap kali aku online, pasti akan ada dia menegur aku.. Dan setiap kali itu juga, pasti ada sahaja kata-kata nasihat yang diberikan kepadaku.. Kadang-kadang lucu juga.. Nasihat diberi dalam nada gurauan.. Namun, bagi aku yang terasa ini, sudah pasti memberi kesan yang mendalam.. Jujur ku akui, segala nasihat yang diberi membuatkan aku rasa sangat dihargai.. Kata-kata yang memberangsangkan, menaikkan semangatku untuk terus menjadi seorang muslimah yang benar-benar dikatakan sebagai muslimah.. Sehingga kini, hubunganku dengan si Putera Salju ini sangat baik.. Terima kasih Meet-G.. Sesungguhnya kata-kata nasihat kamu di awal perkenalan itu, benar-benar menarik perhatianku.. Sehingga aku mampu menyayangi kamu...

0 comments: