Photobucket

...My BesTFRieNDs...

...My BesTFRieNDs...
...PErsaHABaTan YaNG seJAti tiDAk mUnGKin aKAn bERLaLu PerGi...

Sunday, August 9, 2009

PESANAN SEORANG SUAMI

"Andai saya pergi dulu, kamu jangan kahwin lain ya sayang.. Kalau kamu mau tahu, di akhirat nanti semua pasangan suami isteri akan kekal menjadi pasangan suami isteri.. Dan mereka akan dibangunkan semula sebagai suami isteri tau sayang.. Kalau kamu kahwin lain, nanti di akhirat saya akan menangis lihat kamu dengan lelaki lain.."

Deras air mataku mengalir mendengar setiap butir bicaranya.. Katanya, itu adalah pesanan seorang suami yang patut dipesan pada si isteri setiap hari.. Supaya si isteri tidak lupa, bahawa si suami sentiasa menunggu si isteri untuk bersama kembali..

"Kalau kamu mau tahu lagi, nanti akan ada ramai lelaki menangis melihat isterinya bersama lelaki lain tau sayang.. Kamu jangan jadikan saya salah seorang dari mereka ya sayang.."

Sebak memenuhi ruang dadaku.. Rasa kasih ku padanya hanya Allah yang tahu.. mendengar itu sahaja sudah cukup meremangkan bulu romaku.. Mana mungkin aku akan berpaling.. Sayangnya, aku tidak punya cara untuk mengekspresikan perasaan ini..

"Kalau saya pergi dulu dan kamu kahwin lain?"

Aku cuba menguatkan nada suaraku yang kedengaran sedikit terketar-ketar dan sengau.. Dia tahu aku sedang menahan rasa.. Seakan ada sedikit rasa bersalah dihatinya..

"Kalau lelaki tak apa.. Kan bagus tu.. Ada juga teman kamu nanti disamping saya.."

Dia mula membuka suasana ceria setelah dia berjaya menjerumus aku ke suasana yang hiba.. Aku sedikit tergelak dengan kata-katanya.. 'teman' yang dimaksudkan adalah maduku.. Mana mungkin aku setuju.. Hehehe..

"Yang, walaupun saya boleh dan saya mampu, saya tak akan buat kamu macam tu.. Saya hanya mahu kamu, dan selamanya bersama kamu.. Sampai syurga, sayang.."

Kata-kata itu sangat membuatkan aku terharu.. Suasana hiba, bertukar ceria dan seterusnya mendatangkan bahagia..

Selesai berbicara, sms ku hantar sebagai tanda kasih yang tidak terhingga..

"Sayang, saya mahu hidup bersama kamu, dan dibangunkan semula juga bersama kamu.."

Terima Kasih Ya Allah.. Semoga perhubungan ini sentiasa berada dalam landasan kasihmu.. Amin....

0 comments: