Photobucket

...My BesTFRieNDs...

...My BesTFRieNDs...
...PErsaHABaTan YaNG seJAti tiDAk mUnGKin aKAn bERLaLu PerGi...

Sunday, August 9, 2009

MAT PATAH KAMPUS BERTAMBAH..!!!

"Wer, aku and Hajar nak gi men volleyball pulak ni.. Siap netball, ko gi join kitorang k.."
Maria, kawan aku yang ala-ala bos memberikan arahan.. Suka hati dia ja suruh aku tunggu players ni habis main.. Mau tidak mau, suka tidak suka, aku pun ok kan ja la...

Semangat juga para siswi kampus aku ni bersukan.. Aku yang sememangnya gemar sukan bola jaring, sangatlah happy melihat sukan ini mendapat sambutan hangat oleh para siswi.. Niat murni aku untuk menaikkan semula nama persatuan ini, insyaallah bakal terlaksana.. Andai setiap minggu aku adakan latihan, para siswi akan datang berpusu-pusu sebegini.. Fuhhh.. Sempat juga aku berangan.. Amin.. Amin.. Amin.. Mudah-mudahan Allah mempermudahkan segala urusan..

Tepat jam 5.45 petang, perlawanan suka-suka pun tamat.. Aku, ala-ala coach lagaknya dengan selamba menasihati adik-adik junior, siswi-siswi yang seangkatan denganku dan tidak lupa kepada kakak-kakak senior, supaya mereka memanaskan badan sebelum bermain dan membuat sedikit senaman penyejukkan badan selepas bermain.. Tidak ketinggalan, ada yang ku pesan supaya memakai kasut.. Berkaki ayam atau berselipar sangatlah membahayakan diri sendiri.. Akhir sekali, sempat juga aku memberitahu bahawa latihan akan diadakan setiap hari.. Kalau ada masa, bolehlah ikut serta.. Tidak lupa ku ucapkan terima kasih pada mereka.. 'Susah-susah saja' bak kata Felix Af3.. Hehehe...

Selesai mengemas 'bips' dan mengumpul bola, aku meneruskan langkahku ke gelanggang volleyball.. Walaupun penat bermain bola jaring, namun aku masih mahu bermain bola tampar.. Tidak lama lagi, kampusku akan menganjurkan pertandingan tertutup untuk para siswa dan siswi.. Aku dan rakan-rakan pasti tidak mahu ketinggalan..

Dari luar gelanggang, ku lihat Maria dan Hajar tengah kusyuk bersukan.. Aku pun mempercepatkan langkah masuk ke dalam kawasan gelanggang.. Niat dihati mau join diorang.. Ada abang senior juga yang kebetulan ternampak aku masih menjenguk-jenguk, memanggil aku agar segera turut serta.. Aku berlari-lari anak ala-ala gaya comel yang tidaklah secomel mana..

Alangkah terkejutnya aku.. Kumpulan yang mereka lawan ini adalah kumpulan lelaki-lelaki patah dan tidak ketinggalan punya teman-teman 'sepatahan' yang turut datang untuk memeriahkan suasana dengan laungan sorakkan.. Waaaa.. Biar betul??? Aku seakan tidak percaya.. Gabungan lelaki patah senior dan junior.. Ramainya........

Sungguh tidak ku sangka.. Mat patah kampusku bertambah.. Kemasukkan pelajar baru kali ini nampaknya ramai juga yang sebegini.. Makin tidak ramai pilihan untuk siswi mencari calon suami.. Hahaha.... Namun, ada baiknya mereka.. Kadangkala, merekalah sahabat yang paling setia.. Tidak pernah cuba menjatuhkan maruah wanita.. Malah merekalah yang menjaga kaum hawa.. Percaya atau tidak, mereka sanggup dihina demi menjaga nama baik wanita.. Kerana aku punya sahabat, dia juga tidak menjaga ketulenannya.. Namun, dia sangat berani bersuara.. Ketika ada pelajar lelaki mengganggu seorang temanku, dialah yang menjadi heronya.. Errrr.... Heroin agaknya.. Huhuhuhu....

Petang itu ku batalkan niatku untuk bermain bola tampar.. Mana mungkin aku bisa lama disana.. Risau andai aku tergelakkan tingkah mereka.. Bukan niat mahu menghina.. Tapi kadang-kadang perlakuan mereka sangat membuatkan aku mudah ketawa.. Takut juga nanti ada yang mudah terasa.. Langkah terbaik...,
"Jar, Ya, aku tak boleh lama.. Balik dulu.. Assalamualaikum....."
Kulangkahkan kaki menuju ke kereta, 'vrooommmmm....' balik rumah....(^.^)


* psstt... gambar tu tiada kena mengena langsung dengan cerita.. hiasan cuma.. hehehehe..

0 comments: